اجزاء یکBusiness Plan جامع برای کسب و کار سعید امینیان
1- مسئله: سه مسئله مهمتر را که طرح شما در پی پاسخ به آن است فهرست کنید.
2- جایگزینهای موجود: این که این مسئلهها اکنون چگونه حل شدهاند را لیست کنید.
3- راهحل: راهحلهای ممکن برای هر مسئله را ذکر کنید.
4- سنجههای کلیدی: عددهای کلیدی که به شما میگویند که کسب و کارتان چگونه پیش میرود را لیست کنید.
5- ارزش پیشنهادی یکتا: پیام یگانه، روشن و گیرا که بیان میکند چرا شما متفاوت هستید و ارزش توجه را دارید.
6- مفهوم سطح بالا: قیاس الف برای ب خود را بیان کنید.
7- برتری مطلق: چیزی که نمیتواند به آسانی خریداری یا کپی شود.
8- کانال: راه خود به مشتریان را بیان کنید. (درونگرا و برونگرا)
9- بخش مشتریان: مشتریان و کاربران هدف خود را لیست کنید.
10-پذیرندگان آغازین: ویژگی مشتریان ایدهآل خود را لیست کنید.
11-جریان درآمد: منابع درآمد خود را لیست کنید.
12-ساختار هزینهها: هزینههای ثابت و متغیر خود را لیست کنید.
درباره این سایت